14. decembra 2013

Langoše zo zemiakového cesta




Suroviny

kvások:
 30 g čerstvé droždie
 150 ml vlažné mlieko
 1 čl cukor kryštál

Cesto:
 500 g múka hladká
 200 g varené v šupke zemiaky
 150 ml vlažná voda
 1 1/4 čl soľ


prílohy:
/podľa chuti/
kečup
cesnak
strúhaný
syr tvrdý

na vyprážanie
olej



Zemiaky mám uvarené v šupke - na jemno nastrúhané.
Pripravíme kvások: do hrnčeka dáme kvasnice, pridáme cukor, prilejeme vlažné mlieko.



Do misy dám múku, soľ, nastrúhané zemiaky.




 Jemne zmiešame múku so zemiakmi, prilejeme kvások a vlažnú vodu.




 Pekne vymiešame cesto, nemusela som už nič pridávať.
Prikryla som utierkou a na teplom mieste som nechala nakysnúť.




 Takto vyzeralo cesto pekne nakysnuté po hodine.




 Cesto som preložila na pomúčenú dosku, prehnietla, 
upravila na hrubší válok, odkrajovala kolieska a tvarovala malé bochníčky.




 Vyšlo 15 kusov, nechcela som ich mať moc veľké.
Tieto som prikryla utierkou a nechala 15 minút kysnúť.




 Dáme si rozpáliť olej, každý bochníček od stredu jemne povyťahujeme,
nevyťahovala som ich moc na tenko, môžeme aj pomúčiť, podľa potreby.




 Oprážame z oboch strán. Vyťahovala som tak do obdĺžnika,
aby sa zmestili do vyššej panvice.






  Nechala som ich pdkvapkať od oleja medzi kuch. utierkami.  




  Hotové môžme podávať s kečupom, cesnakom a strúh.syrom,
alebo aj so slivkovým lekvarom, len škoda, ten sme zrovna nemali.... 




 Mňam.... 



Dobrú chuť....!


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára